Donaldson

Donaldson produce o gama completa de filtre de aer, ulei, combustibili, lichid de racire şi filtre hidraulice, pentru camioane, utilaje agricole, utilaje de construcţii, stivui­toare, motoare navale şi compresoare.

 

www.donaldson.com

Filtre de aer

 

Motoarele de pe vehicule şi utilaje sunt numite motoare cu ardere internă. În motor se arde combustibil iar energia formată pune motorul în funcţiune.
Fiecare ardere necesită oxigen, care se extrage din aerul înconjurător. Acesta este mai mult sau mai puţin poluat cu praf, fum, negru de fum.

 

Pentru protejarea motoarelor filtrarea aerului folosit prin filtre aer este absolut necesară, atfel încât în încăperea de ardere să pătrundă doar aer curat, fără praf sau alte impurităţi.

Specificatii Tehnice

 

Doar câteva motive pentru a alege filtrele de aer Donaldson.

 

CERAMEX recomandă unde este posibil, elementele de filtrare Donaldson® şi produce dispozitive de filtrare cu aer exclusive cu filtre complete Donaldson®:
1. Donaldson® este inventatorul filtrelor de aer uscate şi are o experienţă în domeniu de peste 95 de ani.
2. Donaldson® este una din puţinele firme, care dezvoltă unitati complete de filtrare astfel devenind unul dintre cei mai mari furnizori de filtre în prim montaj pentru industria producatore de camioane, utilaje de construcţii, a utilajelor agricole şi a autoutilitarelor.
3. Donaldson® este liderul pieţei mondiale de sisteme de filtrare, în inovatii şi calitate.
4. Carcasele de filtre de aer complete Donaldson® pot fi echipate suplimentar cu prefiltre pentru protejarea optima a motoarelor.

 

Livram elemente de filtrare a aerului de la:
Donaldson®- lider în domeniul filtrării datorită inovatiilor: Pleatloc™, SMP™, XLP™, EON, Radial Seal, Axial Seal, Powercore.
Donaldson – producător de marcă recunoscut internaţional prin calitate.

 

Folositi elemente de filtrare de aer originale Donaldson:
• eficienţă maximă de separare a prafului – 99,99%
• durată lungă de viaţă
• service uşor si siguranta in exploatare.
APLICATII: CAMIOANE, UTILAJE AGRICOLE, UTILAJE DE CONSTRUCTII, COMPRESOARE, STIVUITOARE

Filtre ulei

 

Filtrul de ulei pentru motor are rolul de-a pastra uleiul de motor curat. Numai un film de ulei curat poate impiedica frecarea si abraziunea.
Filtrul mentine uleiul curat astfel incat filmul de ulei sa se poata mentine intre cele doua componente (d. ex. peretele cilindrului si segmentul de piston).

&nbsp

Pe langa aceasta filtrul de ulei mai are o functie suplimentara de etanasare in cursa de ardere si de detenta a motorului cu piston. aceste filtre au rolul de a scoate din motor particulele abrazive, astfel incat uleiul sa poata sa-i indeplineasca functia timp indelungat.

Specificatii Tehnice

 

Aproape fiecare filtru de ulei pentru motor are un ventil bypass sau o supapă de ocolire. Această supapă se deschide automat atunci când filtrul de ulei este înfundat, adică murdărit si cantitatea de ulei necesară motorului nu mai poate trece prin filtru. Numai uleiul curat, fără impurităţi are voie să ajungă la locurile de ungere. Asa se pot deosebi filtrele de ulei de calitate de cele ieftine. Filtrele de calitate au suficientă capacitate de prelevare a impurităţilor, astfel încât supapa de ocolire să nu se deschidă de la un schimb la altul de ulei, fie că este vorba de un element cu înşurubare sau unul de schimb.

 

Tipuri de filtre de ulei pentru motoare
a) Elemente de înşurubare
b) Elemente cartus
Referitor la calitatea filtrelor de ulei pentru motoare se aplică aceleaşi reguli, atât elementelor de înşurubare cât şi a elementelor cartus :
• eficienţă maximă de separare
• întrebuinţare de lungă durată
• întretinere uşoară

 

Câteva motive pentru a alege filtrele de ulei pentru motor de calitate originală.

 

Produsele de marcă îndeplinesc următoarele:
1. eficienţă maximă de retinere a murdăriei
2. eficienţă maximă de separare
3. costuri reduse pentru întreţinere

&nbsp

APLICATII: CAMIOANE, UTILAJE AGRICOLE, UTILAJE DE CONSTRUCTII, COMPRESOARE, STIVUITOARE

Filtre Combustibil

 

Filtrele de combustibil se folosesc în toate domeniile de aplicatie si la toti combustibili existenti, cum ar fi: benzina, motorina şi păcura foarte usoară.
Motorul diesel este cunoscut drept un utilaj robust si puternic, însă nu trebuie subapreciată sensibilitatea sistemului de injectie.

 

Pentru o functionare bună si de lungă durată este absolut necesară folosirea unor filtre combustibil de calitate.

 

Specificatii Tehnice
Filtrarea de combustibil trebuie efectuată, astfel încât să fie împiedicată pătrunderea particulelor de murdărie în alimentarea cu combustibil a motorului.
În special generaţiilor noi de motoare diesel cu injecţie de presiune mare cum ar fi “common-rail” sau sistemul cu pompă-ajutaj li se cer un combustibil foarte bine curăţat. Noua generaţie de motoare diesel lucrează cu o presiune de injecţie de 2000 bari, care va creşte cu siguranţă în viitor.
Simpla filtrare a particulelor de murdărie nu mai este de mult suficientă. Separarea apei este cel puţin la fel de importantă. În sistemele moderne chiar şi cei mai mici picuri de apă pot provoca deteriorarea sistemulului de presiune în diuzele de injecţie.
Conform normelor, motorina conţine pâna la 21 g apă şi 2,5 g murdărie, la acestea adaugându-se şi formarea condensului.

 

Metodele de filtrare a motorinei
1. Filtrare principală pe partea de presiune (după pompa de combustibil).
2. Prefiltrare pe partea de absorbţie (înaintea pompei de combustibil).
Filtrele de motorină sunt fabricate după acelaşi principiu ca şi filtrele de ulei, sunt însă hartia de filtrare e mai fina. Aceasta înseamnă că producătorii de filtre de calitate folosesc o hârtie de filtrare cu o fineţe mult mai ridicată.

&nbsp

Referitor la calitatea filtrelor pentru combustibil se aplică aceleaşi reguli, atât pentru elementele de înşurubare cât şi pentru elementele cartus:
• eficienţă maximă de separare
• întrebuinţare de lungă durată
• siguranta in exploatare si costuri reduse pentru intretinere.

&nbsp

CERAMEX livreava exclusiv filtre de combustibil de marcă, de calitate originala, potrivite fiecarui tip de motor.

Filtre hidraulice si carcase complete

 

La noi gasiti întotdeauna filtru hidraulic pe care îl cautati. Pentru o protectie optimã a instalatiilor hidraulice CERAMEX recomandã si livreazã Donaldson, Parker, Argo, Hydac, Filtrec, MP Filtri.

 

Proiectate intotdeauna pentru a satisface nevoile clasei de filtrare, a cerintelelor de presiune si de caracteristicile mediului, stabile si constante in functionare, filtrele hidraulice Donaldson, au o capacitate mare de retentie a particulelor si asigura functionarea optima si fara probleme a tuturor echipamentelor hidraulice.

 

Gama noastra de filtre hidraulice din versiunea standard si special contine de asemenea, variante alternative pentru aproape fiecare element hidraulic al concurentei.

 

De ce sa aveti grija mai multor furnizori de filtre cu conditii si termene comerciale diferite?

Filtru separator SEPAR 2000

 

SEPAR 2000 este o soluţie pentru filtrarea suplimentară a motorinei la 10μ şi 30μ cu separare de 100% a apei din combustibil ajutând eficient la protejarea motorului şi la reducerea costurilor.
SEPAR 2000 este un filtru de combustibil pentru motorină cu separare mecanică . Tipul H sau HZ sunt dotate cu cu sistem de încălzire electrică. Încălzirea este controlata în totalitate automat.

 

Funcţia încălzirii electrice
Radiatorul se află aproape de centrifuga pe curentul de intare. Acesta este încălzit foarte bine, astfel încât rezulta o suprafaţă mare prin care trece combustibilul. Suplimentar radiatorul pătrunde adânc în bol şi prin aceasta se măreşte încă o dată semnificativ suprafaţa de încălzire, otinandu-se o încălzire rapidă a combustibilului.
Cristalele de gheaţă cu fulgi de parafină vor fi topite repede , astfel încât picuri de apă formaţi prin topirea cristalelor de gheaţă să poată fi separaţi şi parafina să nu poată înfunda filtrul de combustibil.
Un termostat încorporat reglează automat puterea de încălzire între +5°C şi +10°C. Pentru a controla funcţionarea termostatului, se monteaza un comutator cu lumina in cabina utilajului care se poate actiona manual sau automat.

Domenii de întrebuinţare ale SEPAR 2000 cu şi fără încălzire pe motorină
1. Vehiculele cum ar fi camioanele, autoutilitarele, autobuzele.
2. Motoare staţionare cum ar fi: generatoare de curent, agregate pentru pompe, compresoare etc.
3. Utilaje agricole, utilaje de constructii, compresoare mobile, stivuitoare etc.
4. Statii si pompe de motorina.
5. Motoare pentru nave si locomotive.
6. Versiuni speciale pentru întrebuinţări speciale.

 

Specificatii Tehnice
Funcţia SEPAR 2000 cu sau fără încălzire cu motorină:
Procesul de separare şi de curăţire se desfăşoară după un sistem bine gândit, care se întrebuinţează la orice model SEPAR 2000 de diferite mărimi. De obicei SEPAR 2000 se montează pe partea de aspiraţie al sistemului de combustibil între rezervor şi pompa de combustibil. Combustibilul ajunge prin deschiderea A sau B în filtru. Intrarea neutilizată rămâne închisă.

 

Treapta 1
Prin deschiderea de intrare, combustibilul pătrunde printr-un sistem cu palete de direcţionare într-o centrifugare intensivă.
Treapta 2
Prin formarea forţei centrifuge se separa picurii de apă şi particule grele de murdărie pe peretele recipientului şi se depozitează pe fundul paharului de sticla.
Treapta 3
Mai departe în curgere, combustibilul trece prin paleta de direcţionare, unde se acumulează mici picuri de apă şi particule fine de murdărie. Aceste depozitări se măresc până ajung şi ele să se depoziteze pe podeaua recipientului.
Treapta 4
Carburantul trebuie să urce până la elementul de filtrare, unde se linişteşte datorită măririi diametrului de curgere, astfel încât să curete cele mai fine particule şi cei mai mici picuri.
După aceste patru trepte de preseparare cea mai mare parte de mizerie şi apă este separată deja şi s-a depozitat în recipient. Prin aceasta se prelungeşte durata de întrebuinţare a elementului.
Treapta 5
Acum combustibilul curge prin elementul de filtrare schimbabil. Apa şi murdăria care mai există în combustibil vor fi separate de mediul de filtrare.
Combustibilul filtrat curge în pompa de combustibil prin ieşirile C sau D. Ieşirea neutilizată rămâme închisă.
Protecţia în cazul unei defecţiuni
a) Protejarea sistemului în aducţia curentului la releul de pornire(comutare)
b) O siguranţă fuzibilă în carcasă împiedică o supraîncălzire a combustibilului în cazul unei întreruperi de alimentare cu energie electrică.
SEPAR 2000 cu încălzire pe motorină este disponibil în variantele cu tensiuni de 24 Volt sau 12 Volt. Ca dotare suplimentară sunt disponibile versiuni HZ pentru ambele variante de tensiuni. Acestea sunt echipate suplimentar cu un releu de timp. Releul de timp opreşte încălzirea după trei minute de la începerea preîncălzirii combustibilului la pornirea motorului chiar dacă este pornită reţeaua de bord. În acest fel se evită o suprasolicitare a bateriei.
Nici cele mai scăzute temperaturi nu pot împiedica SEPAR 2000 în îndeplinirea funcţiilor.

 

Avantajele lui SEPAR 2000
1. Separare totala a apei libere.
2. Element de filtrare pentru o întrebuinţare de lungă durată şi un grad ridicat de eficienţă.
3. Formă compactă si prietenoasa.
4. Montare simplă.
5. Randament ridicat de încălzire, cu reglare automată.
6. Se evită problemele de pornire a motorului la temperaturile scăzute de iarnă.
7. Protejează activ motorul.